The songs that always will remind me of Kristiansand

Här är alltså min spellista med låtar som jag förknippar med den fantastiska stad jag bott i i ett år. Lyssna och dröm er hit.

(Klicka på bilden för att komma till spellistan!)

Journey - Dont Stop Believing
Första månaden jobbade jag tillsammans med en kille som heter Remy, varje dag när sista gästen hade gått kopplade han sin iphone till systemet och satte på denna låt på hög volym!

Bill Withers - Lean on Me
Det här var låt nr 2 som alltid spelades efter Dont Stop Believing.

Stevie Wonder - Sir Duke
En låt som vi har på spellistan på jobbet, märkligt nog en av få låtar som jag Inte lyckats tröttna på!

Radiohead - High and Dry
Det kära husbandet på Akustisk söndag spelade den här ett flertal söndagar. Mycket känslor.

Tom Waits - Martha
Även detta en låt som återkommit ett flertal gånger på Akustisk söndag.

Marius Sol - It wasn't Rosie och Caroline
på en liten pub såg jag Marius första gången. Ackompenjerad utav piano, trumpet, saxofon och kontrabas. Förälskelse på en gång. Såg honom under kulturnatten igen, satt med filtar i regnet, under värmelampor. Till hans låt Ballerina var det en liten 2-årig tjej som dansade runt i en vattenpöl, iklädd folkdräkt.

RENT - Seasons of Love
Min bästa vän Anna var frälst av musikalen RENT, hon gick alltid och sjöng på denna låt. Jag såg RENT första gången i november. Med te, värmeljus och en sprakande brasa i kaminen. Satt inklämd mellan Anna och Julian i en liten, liten soffa. Skrattade och grät, och grät och skrattade.

Lisa Nilsson, Björn Eidsvåg - Mysteriet Deg
Mysteriet Deg? Ett mysterie som handlar om deg? Innan jag flyttade till Norge var titeln på denna låt ett frågetecken. Skrattretande nu i efterhand. Och faktiskt en bra låt.

Madcon - Glow
Inga speciella minnen, det är bara en låt som jag kopplar samman med året.

Kevin Steinman - Wish
Återigen akustisk söndag. Han var återkommande gäst i ett par månader. Ett par månader fyllda med känslor för mig och båda mina sambos. Vi har alla haft en snyftstund till denna sång, varsin söndag under en vintermånad. "I wish you love somebody, who never made you cry". Text som gjorde så jävla ont just då.

Norah Jones - Thinking about You
Även här en låt från spellistan på jobbet, som jag inte tröttnat på. Fin text och härlig låt på många sätt.

Ivan Drever - The Flower of Kristiansand
Även här en återkommande gäst till akustisk söndag. Vackert gitarrspel.

Moi - Hjerteknuser
Bara en låt som är förknippad med detta år.

Postgirobygget - Idyll
Varje torsdag denna sommar, har jag jobbat på Sommer på torvet - en stor konsert som min restaurant (bla) har hand om. I 5 timmar säljer vi pizza och öl som galningar, löper ute på torvet och säljer direkt från brickor. Fullkomligt galet. Detta är en sång som spelats var torsdag.
© Ingen kopiering av mina bilder är tillåten utan mitt tillstånd!

Kommentarer
Postat av: lovisa/polichinelle

haha åh, journeys dänga är så himla campusfester för mig. folk man inte känner startar alltid den. du må tro att jag log för mig själv när jag hörde den komma på senaste lindexskivan i butiken jag jobbade i sommar.

2011-08-23 @ 18:08:23
URL: http://polichinelle.webblogg.se/
Postat av: Helena

brukar läsa din blogg men är dålig på att kommentera så ville mest bara säga Hej.

2011-08-24 @ 11:04:42
URL: http://helenaskvarter.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Tips: ta dig inte tid att kommentera med reklam
eller ställa frågor som har NOLL relevans
till innehållet i inlägget
- de kommentarerna raderas ändå på en gång.


Kom ihåg mig!

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Dina ord:

Trackback
RSS 2.0