Farväl kära Oslo

Och plötsligt var sista dagen i Oslo kommen. Tänk att det alltid, från slutgiltigt beslut fram till den gällande
dagen, alltid går så väldigt fort. En blinkning och så är man plötsligt där, med vemod upp över öronen.

Det är en fin tid jag haft, trots vantrivsel på det första jobbet. Känslan av brist på vänner. Allt löste sig med
ett nytt jobb, med jobbet kom vännerna och plötsligt var livet kul och på rätt kant igen. Nu lämnar jag, när
jag är på topp. Säger hejdå till den lilla storstaden. Säger hejdå till loppismarknaden om söndagarna.
Säger hejdå till gatorna jag lärt känna. Till Akerälven och våfflorna högst upp i backen. Hejdå till
spårvagnar och vackra, gamla husfasader. Säger hejdå till dragspelsmannen som fick mig att känna mig
som huvudrollen i en fransk film. Hejdå till den botaniska trädgården. Säger hejdå till marknad och mängd
nere vid Blå. Hejdå till minikonserter med vattenpipa och te i vardagsrummet. Säger hejdå till det vackra,
vackra språket. Och tillslut, tillslut säger jag hejdå till en upplevelse, ett äventyr, till något som fått mig att
växa i mig själv. Att jag ensam, vågade. Tack Oslo, för en väldigt fin tid.

Jag kommer igen, för att åter le på Karl Johan, för att åter njuta av en bris på Aker Brygge. För att åter
lyssna till den norska språkmelodin. För att åter möta fina människor, som på kort tid kommit att betyda
mycket.


© Ingen kopiering av mina bilder är tillåten utan mitt tillstånd!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Tips: ta dig inte tid att kommentera med reklam
eller ställa frågor som har NOLL relevans
till innehållet i inlägget
- de kommentarerna raderas ändå på en gång.


Kom ihåg mig!

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Dina ord:

Trackback
RSS 2.0