Sekund fyrtiotre halvsover jag

Sekund ett jagar vi varandra runt "kamin-ön" i rummet och skrattar så som bara vi kan.
Sekund femton bläddrar du mellan kanalerna på tv.n medan jag ligger utslagen intill dig i soffan.
Sekund fyrtiotre halvsover jag när du släpper in ny luft i rummet och lägger snö i min nacke.
Åtta timmar senare står du i duschen när jag öppnar fönstret och tar en handfull av pudersnön som fallit under natten, känner snön smälta mellan fingrarna.
Sekunden efter springer jag in till badrummet och drar undan duschdraperiet och kastar en handfull pudersnö på dig.
Tillbaka får jag ett knappt synligt leende och en slängkyss.


© Ingen kopiering av mina bilder är tillåten utan mitt tillstånd!

Kommentarer
Postat av: Malin

Vackert. Jag kan liksom se det framför mig på något diffust vis.

2011-02-16 @ 20:43:41
URL: http://malinan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Tips: ta dig inte tid att kommentera med reklam
eller ställa frågor som har NOLL relevans
till innehållet i inlägget
- de kommentarerna raderas ändå på en gång.


Kom ihåg mig!

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Dina ord:

Trackback
RSS 2.0