Vinnaren i Te-tävlingen

"Jag och min bästa vän, min närmsta väninna, vi väntade barn ihop. Vi mådde dåligt, skrattade, log, drömde, grät och stöttade varandra ihop. Vi bodde också grannar, närmre än så kan man inte gärna komma. De testunder vi hade, nästan varje dag efter att vi mötts upp efter att ha lämnat våra stora barn på dagis, de var så rofyllda, så fyllda av lycka och vänskap, och jag saknar dom så hett. Vi var hemma hos henne, för att få alldeles tyst och lugn och ro, hon kokte te på traditionellt vis, i en kastrull på spisen. I stora gröna koppar som rymmer mycket te. En skvätt mjölk ur en antik mjölkkanna, lite honung, och det bästa sällskapet en tjej kan ha. Långa pratstunder och gott te, kopp efter kopp, hela förmiddagar, och vips var klockan halv tre och det var dags att hämta på dagis. Som jag saknar det nu när hon flyttat. Våra testunder där det bara var vi, hon och jag, like peas and carrots. Spontant och oplanerat, men ändå en outtalad tradition. Det kan jag aldrig få tillbaka, men jag kommer alltid att minnas."


Vinnaren skrev om ett fint te-minne som handlar om att få sig en stund med ro och stillhet med en mycket god vän. Det tycker jag var ett fint bidrag, värd ett nytt te och lite smått och gott från tefrossa.se.


GRATTIS Andrea, på Frusvensson.se.
© Ingen kopiering av mina bilder är tillåten utan mitt tillstånd!

Kommentarer
Postat av: Andrea

Stort stort tack! :)

2011-02-23 @ 13:03:19
URL: http://frusvensson.se
Postat av: Sofia

Aaajuste.. :C

Bajs. Hann inte. Sorry kompis.

Men jag hade ändå inte vunnit över den texten. Fin stund..

2011-02-23 @ 17:01:05
URL: http://sofosia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Tips: ta dig inte tid att kommentera med reklam
eller ställa frågor som har NOLL relevans
till innehållet i inlägget
- de kommentarerna raderas ändå på en gång.


Kom ihåg mig!

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Dina ord:

Trackback
RSS 2.0