Om att växa ifrån en stad

Kristiansand börjar bli för litet för mig, det är dags att utforska en ny stad. Nya gator, nya caféer, nya människor, nya butiker.

Jag kommer sakna de vita trähusens charm, jag kommer sakna strandpromenaden om kvällen, jag kommer sakna saxofonisten som om vintrarna sprider sina toner från kyrktornet. Jag kommer sakna akustisk söndag och alla härliga människor jag lärt känna. Jag kommer sakna Artillerivollen och våran fantastiska lägenhet där alla känner sig hemma. Jag kommer sakna Ravnedalen och Baneheia. Jag kommer sakna så väldigt, väldigt mycket.

Men alla drar sig bortåt nu. Någon flyttar. Någon reser. Staden blir inte densamma utan de närmsta jag har, jag kommer inte känna mig hemma på samma sätt som nu.


Nästa stad att utforska blir Oslo. Jag har börjat söka jobb där, och lägenhet. Och det känns helt rätt, jag tror det kan bli spännande!


© Ingen kopiering av mina bilder är tillåten utan mitt tillstånd!

Kommentarer
Postat av: fia

gud vad spännande! är det café-jobb du söker där med? :)

2011-07-11 @ 18:22:28
URL: http://sandstedt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Tips: ta dig inte tid att kommentera med reklam
eller ställa frågor som har NOLL relevans
till innehållet i inlägget
- de kommentarerna raderas ändå på en gång.


Kom ihåg mig!

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Dina ord:

Trackback
RSS 2.0