Var tog värdigheten vägen?

Jag känner mig för vuxen för det här. För vuxen för att fester (som pågår 7 dagar i sträck med lite paus för bakfylla på jobb), alltid ska spåra ur. Det ska dansas på bord. Det ska släpas med gatufynd hem. Det ska vara minnesluckor. Det ska vara medvetna pinsamheter. Var tog värdigheten vägen? Nog för att alla lär känna alla, medan jag fortsatt knappt känner någon. Men jag tror jag med stolthet väljer en liten bekantskapskrets här, när människor agerar som de gör. Är jag gammal och grå? Saknar människor som tar "ett glas vin" för vad det faktiskt är, och inte tänker "FYLLA" när man föreslår att ta ett glas vin.

Jag längtar hem.
© Ingen kopiering av mina bilder är tillåten utan mitt tillstånd!

Kommentarer
Postat av: RUMLAN

Kunde inte sagt det bättre själv.

2011-10-09 @ 21:19:24
URL: http://rumlan.blogg.se/
Postat av: Johanna

Håller med. Så började jag känna för typ tre år sedan. Har inte varit på krogen sen dess, inga hemmafester heller. Dock varit ute och ätit middag och "tagit ett glas vin", som mitt sällskap gärna hade sett blivit 3-4 glas vin och lika många drinkar. Inga fel i det! Men jag är och var trött på festande, och har haft mina "galna år" av spring på krogen, minnesluckor, one night stands och dagen efter-ångest. Nu längtar jag istället efter mysiga kvällar i soffan, någorlunda tidiga morgnar även på helgerna. :-)

2011-10-09 @ 23:14:51
Postat av: Emelie

Jo alltså..en av dom gillade jag inte. Så den används inte( men känns så dumt att kasta bort den!=) En har jag som "vardagsmascara", en som "lite mer uppsminkad-mascara" och en har jag till underfransarna :P

Jag vet, jag ÄR rolig ^^. Men du älskar ju mig ändå!

2011-10-10 @ 18:54:30
URL: http://thepiecesofme.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Tips: ta dig inte tid att kommentera med reklam
eller ställa frågor som har NOLL relevans
till innehållet i inlägget
- de kommentarerna raderas ändå på en gång.


Kom ihåg mig!

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Dina ord:

Trackback
RSS 2.0