Jag saknar dig, jag saknar dig

En bok av Peter Pohl. En ungdomsbok som har betytt så otroligt mycket för mig, jag har läst den väldigt många gånger, läst valda partier. Gråtit, lett.
Peter Pohl skriver med väl valda ord, ord som berör, tusen gånger om. 2011 hade filmen baserad på boken premiär. Jag har inte vågat se den,
rädd att den inte ska hålla samma klass som boken. För vilken film gör det, egentligen? Men ändå har jag varit nyfiken, och idag såg jag filmen.
Ganska dåligt skådespeleri, men filmen följde ändå handlingen väldigt bra, och återkopplingen till mina lässtunder kombinerat med vissa väldigt ljusa
stunder från skådespelarna, gjorde att jag klart kan godkänna filmen. Dess handling smärtar och får en att tänka efter. Man kan inte ta livet förgivet,
en olycka kan hända så snabbt, och när det väl händer något, då totalförändras det liv man har.

Se den. Men läs i första hand boken. Jag lovar, du blir berörd!

© Ingen kopiering av mina bilder är tillåten utan mitt tillstånd!

Kommentarer
Postat av: Sofia Capel - Londonbloggen

Älskar den boken, den är en riktig gråtfest. Vet inte om jag vågar se filmen just därför. Tål inte dåligt skådespeleri (vilket svensk ungdomsfilm tyvärr ofta är fullt av) och det är så svårt att göra en bra bok till en bra film. Men man måste ju nästan..!



xx

2012-04-25 @ 00:43:42
URL: http://londonsvenskar.com/sofiacapel

Kommentera inlägget här:

Tips: ta dig inte tid att kommentera med reklam
eller ställa frågor som har NOLL relevans
till innehållet i inlägget
- de kommentarerna raderas ändå på en gång.


Kom ihåg mig!

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Dina ord:

Trackback
RSS 2.0