Da Matteo & Drop Coffee

 
Från att knappt ha druckit annat än latte eller caffe mocca,
har jag plötsligt blivit finsmakare. Jag dricker svart kaffe till
croissanten på Da Matteo. Jag går spontant på koppning 
på Drop Coffee, provsmakar kaffe ur snygg sked och 
försöker känna aromerna. Jag har blivit nörd, och jag 
erkänner det. Kaffenörd. Det är något fint i det, precis som
det är något fint i kunskap och nörderi överlag. 
 
Tips på caféer där du får finkaffe: Da Matteo (Fridhemsplan. Finns flertalet i Gbg också)
Och Drop Coffee vid Mariatorget. 
Självklart finns det fler ställen, men de nämner jag en annan gång.
© Ingen kopiering av mina bilder är tillåten utan mitt tillstånd!

Kommentarer
Postat av: Alex

Hai hai från Napier! Hoppas allt är bra där hemma. Händer det något på bloggen eller är det nätet som krånglar här? :-) kram kram

2012-12-10 @ 08:58:12
Postat av: lovisa/polichinelle

gudars så flott det låter. och vilket fint ställe!

2012-12-19 @ 22:23:04
URL: http://polichinelle.se

Kommentera inlägget här:

Tips: ta dig inte tid att kommentera med reklam
eller ställa frågor som har NOLL relevans
till innehållet i inlägget
- de kommentarerna raderas ändå på en gång.


Kom ihåg mig!

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Dina ord:

Trackback
RSS 2.0