En första glimt av Grekland



Den varmaste augusti på 149 år på ön Corfu. I snitt låg temperaturen på 36 grader. Vi njöt av svalkande poolen, havets vågor, gyros och den där speciella känslan av frihet man får när man är långt borta från Sverige. Avkoppling och känslan av att andas utan stress. Att hotellsängarna var stenhårda gjorde inte så mycket när man tänkte efter. Att skapa vänskaplig relation med servitrisen som serverade fantastiska och billiga gyros. Få Emil Jensen-känsla av den skånsktalande reseledaren. Drömma sig bort mellan olivträd och låta sig inspireras till vad som skulle bli fantastiska miljöer i ett fotografi. Värmen var tung, och kameran likaså. Därför följde inte stora kameran med så väldigt mycket om dagarna. 




© Ingen kopiering av mina bilder är tillåten utan mitt tillstånd!

Kommentarer
Postat av: Sofia - Londonbloggen

Gud va mysigt! Jag vill också vara i Grekland!

Svar: Åh, ja! Det var verkligen fantastiskt!
Johanna

2012-09-02 @ 19:44:22
URL: http://londonsvenskar.com/sofiacapel
Postat av: angelica

åh, underbart. Vackra bilder!

Svar: Tack och åter tack, vad glad jag blir!
Johanna

2012-09-04 @ 08:41:54
URL: http://angeliqe.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Tips: ta dig inte tid att kommentera med reklam
eller ställa frågor som har NOLL relevans
till innehållet i inlägget
- de kommentarerna raderas ändå på en gång.


Kom ihåg mig!

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Dina ord:

Trackback
RSS 2.0