Liten och felplacerad

       Förra veckan gav mig positiva saker, gång på gång. Den här veckan är det bara motgång efter motgång. Aldrig kan någonting kännas riktigt, riktigt bra. Var iväg till Lindesberg och sjöng idag, det gick bra, underbara Gunbritt, hon hjälper så mycket mer än hon tror. Glädje och sång. När jag kom hem låg det post innanför dörren, bland annat från försäkringskassan som talade om för mig att min ansökan om bostadsbidrag inte har beviljats. "Anledningen till beslutet är att du inte inkommit med handlingar som försäkringskassan begärt om inkomsten." Vilket jag har gjort. Först skickade jag in en bunt papper, och jag fick tillbaka att jag skulle komplettera med några uppgifter, vilket jag gjorde. Och nu, nu ett avslag. På fredag ska jag till socialkontoret och se om jag blir beviljad försörjningsstöd, vilket mannen i telefonen nästan redan gjort klart för mig att jag inte kommer få.
       Jag har fått jobb, två stycken till och med. Men det ena är på timme och jag har aldrig någon aning om när nästa jobbtillfälle är. Och det andra är ett 75% vik på ett äldreboende två månader i sommar, med start 15e juni. Så första lönen som jag vet att jag kommer få "normalt" kommer inte förrän i slutet på juli. Kommer få lite lön månaderna innan också pga städjobbet - men det är ju långt ifrån säkert hur mycket jag drar in...

Aldrig har jag känt mig såhär
liten och felplacerad som jag gör nu.
Jag vet inte hur jag ska gå till väga
med någonting, vet inte hur jag ska
vända på slantarna längre.
Jag har inte den blekaste om
vad jag ska göra med mig själv.


Hyra ut lägenheten i andrahand och flytta hem till mamma och pappa?
Känns litegrann som enda alternativet, men det är ett alternativ som inte känns allt för lockande.
© Ingen kopiering av mina bilder är tillåten utan mitt tillstånd!

Kommentarer
Postat av: Malin

åh :/ det låter inte allt för kul allt det. men jag håller en tumme för att det fixar sig, verkligen. <3

försäkringskassan kan ta sig. ungefär.



svar; :*



2009-04-22 @ 22:24:23
URL: http://hallonte.blogg.se/
Postat av: circus em

kan inte annat än hålla med!

kärlek

2009-04-22 @ 22:36:38
URL: http://obstinate.blogg.se/
Postat av: Em

ja det var spännande att få tatuera sig där.



har du fått väskan än förresten?



hoppas att det löser sig med pengarna, annars är det egentligen bara att flytta hem tills man kommer på fötter igen.

2009-04-23 @ 05:02:31
URL: http://audrinas.blogg.se/
Postat av: Alician

När vi ansökte om bostadsbidrag var det hur mycket problem som helst. Pappersexercis liksom:(



Kolla gärna in min blogg http://ladygreen.blogg.se

2009-04-23 @ 07:56:06
URL: http://ladygreen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Tips: ta dig inte tid att kommentera med reklam
eller ställa frågor som har NOLL relevans
till innehållet i inlägget
- de kommentarerna raderas ändå på en gång.


Kom ihåg mig!

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Dina ord:

Trackback
RSS 2.0