SÄKERHETSKOPIERA ERA FOTON!

Okej, alla som fotograferar och har ett antal GB foton på datorn. Ni BÖR säkerhetskopiera era foton, ty en dator kan lägga av när man minst anar det. Tro mig. Jag har fått erfara det nu. Och jag är förbannad och bitter. Dock kommer jag kunna rädda mina foton pga att datorn går att starta i felsäkert läge, och en bekant kommer komma över med en usb-kabel så att jag kan föra bilderna direkt från min dator till den här bärbara som jag nu lånat av min bror. Ska även få låna systemåterställningsskiva av Jesper som kommer med kabeln. Min egen skiva befinner sig i Nora, har lånat ut den till en kompis som befinner sig i Örebro just nu - därför kan jag inte få tag i skivan... Men efter den här händelsen, vet jag att jag inte ska låna ut min skiva, för när sånt här händer måste jag kunna återställa det på en gång. Framförallt för att jag är i jobbsökartagen, jag kan inte vara utan en dator i flera dagar, det är en omöjlighet. Jag måste kunna hålla mig uppdaterad på bemanningsföretag, arbetsförmedlingen och min mail - annars funkar det inte. Så, hädanefter ska min skiva hålla sig här hemma i Örebro. Och imorgon när lönen kommer in på kontot, ska jag på en gång köpa en extern hårddisk (vilket jag tänkt nån månad. "när lönen kommer ska jag köpa en extern hårddisk!") Varför kunde inte datorn väntat någon vecka med att krascha?


I övrigt - så står det still på jobbfronten. Jag kommer bli galen, deprimerad, sängliggande...om det inte händer något snart - im almost there.


Jag är arg över att busspriserna i Örebro ska höjas. Läs artikeln här och bli förbannade - vad tycker ni om det?
http://na.se/nyheter/2.2503/1.544692
© Ingen kopiering av mina bilder är tillåten utan mitt tillstånd!

Kommentarer
Postat av: Elina

Det är nödvändigt att ha en extern hårddisk, och säkerhetskopiera alla bilder! Tur att du kan komma åt dem ändå.



Busspriserna är helt galna. Läste det nyss på Na! Fy fan!

2009-08-26 @ 11:48:02
URL: http://klackarnaitaken.blogg.se/
Postat av: b&v

svar: lugnt:) jaa visst var dom söta allihopa!

kram

2009-08-26 @ 12:45:24
URL: http://apieceofsisters.blogg.se/
Postat av: Andreas

Det går så när man inte lär sig att aldrig ha annat än systemfiler på den HDD som man använder som precis systemdisk :)

2009-09-05 @ 21:53:08

Kommentera inlägget här:

Tips: ta dig inte tid att kommentera med reklam
eller ställa frågor som har NOLL relevans
till innehållet i inlägget
- de kommentarerna raderas ändå på en gång.


Kom ihåg mig!

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Dina ord:

Trackback
RSS 2.0