It's a WONDERFUL day!

Vaknade upp till en fullkomligt underbar dag. Började med att gå till arbetsförmedlingen - vilket faktiskt inte gav något speciellt. Jag fick en tjock bunt med platsannonser hon tyckte jag skulle kolla på, jag fick veta att förutom a-kassa (vilket jag inte får!), kan inte de hjälpa mig med någon som helst inkomst, vilket betyder att om jag inte får jobbet på carlings - så måste jag gå till socialen och få försörjningsstöd, och det känns faktiskt inte så himla kul, och det är inte speciellt mycket heller.

Efter arbetsförmedlingen ringde min moster och frågade om jag vill följa med på en promenad. Jag och Mr Nikon tackade ja, och vi blev ute i närapå 4 timmar. Troligtvis sammanlagt 1,5 mil, eller mer. Det var kallt, det var varmt, det var skönt, det var otroligt vackert. Vi gick ut till Hjälmaren, och all orörd snö. Bland det vackraste jag sett på länge! Bilder kommer senare. Nu ska jag först av allt hoppa in i duschen och bli varm, för i nuläget är vissa kroppsdelar (lår) helt genomfrusna!
© Ingen kopiering av mina bilder är tillåten utan mitt tillstånd!

Kommentarer
Postat av: trettionio

tack så mkt :]

shit det där med att söka jobb alltså, måste ta tag i mig själv...

2009-02-09 @ 16:05:18
URL: http://trettionio.blogg.se/
Postat av: rosita

Hahaha, jo, det är klart, ekonomiskt är det ju att skippa godis och sådant, även om frukt inte är helt billigt det heller :p

Jobbigt med ams! Och a-kassan som sagt... :P

Hoppas det löser sig på något sätt, annars får du komma tillbaka hit.... :p

Jag har sådan tur förresten!

På onsdag får jag vara en av tre som ska testa ett dagtidsprojekt! :D I (minst) tre veckor kommer jag jobba dag! :D

Och på fredag ska jag kika på en lägenhet i varberga, en trea som jag står tvåa på i kö. (:

Håll tummarna för att ettorna inte vill ha den!! :D



Uh, nu måste jag sälja lite digitaltv... :p



Puss!

2009-02-09 @ 16:34:30
URL: http://skarocksteady.blogg.se/
Postat av: Anonym

Sv. Okej, det lät ju inte alltför bra. Ett sanatorium som är privatägt? Då måste det ju vara nedlagt, frågan är om det är någon vits att åka dit då. De lär ju ha tagit bort allt... tyvärr.



Ja vi har haft det underbart :)

2009-02-09 @ 17:08:32
URL: http://klackarnaitaken.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Tips: ta dig inte tid att kommentera med reklam
eller ställa frågor som har NOLL relevans
till innehållet i inlägget
- de kommentarerna raderas ändå på en gång.


Kom ihåg mig!

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Dina ord:

Trackback
RSS 2.0