Kan någon definiera vuxen?

Nu har jag bakat mitt bröd och handlat utifrån min inköpslista. Brödet blev jättejättegott, och jag köpte bara vettiga saker. Jag ser på film, men bryter inga mönster - så, som vanligt så somnar jag en sväng, men lika bra var väl det, i detta fall. Jag är inte redo för att se PS I love you än, minnet av den otroligt bra boken är för färskt. Det jag hann se av filmen var värdelöst i jämförelse. Men längre fram, när tiden är rätt, då ska jag se den igen. Inte om en eller två månader, inte heller om två. Kanske om ett halvår, eller lite längre än så.

Jag har inte sökt 5 jobb idag som jag sa. Jag har inte tänkt på framtid och utbildningar heller. Idag tänker jag åt fel håll, är inte så positivt inriktad som jag bör vara. (få mig att vända på det!!!!)  Det enda jag tänker på är alla resor jag vill göra, men där feghet och främst pengabrist hindrar mig. Jag tänker på att bli vuxen, att det liksom känns så konstigt att jag, lilla jag, är vuxen. Eller är jag? Kan någon definiera vuxen?  Jag tänker, för mycket för mitt eget bästa. Att tänka är bra, nästan jämt. Men inte riktigt idag. Idag är det jobbigt och ansträngande, det tar på krafterna.
© Ingen kopiering av mina bilder är tillåten utan mitt tillstånd!

Kommentarer
Postat av: Anonym

ca 5 dagar är vi där:) ja jag kommer ju inte direkt bli någon smålänning, trodde mina bloggläsare förstod att jag inte skulle bli kvar här i flera år direkt, menar, var ju meningen först att jag skulle va här i två månader och jag har ju vantrivts, så klart jag kommer packa mina väskor och dra norrut igen

2009-02-18 @ 20:27:20
URL: http://KarinOlofsson.se
Postat av: circus em

det tänker jag faktiskt inte tala om förns den är gjord! hihi. kan säga att det är en text i alla fall.



puss!

2009-02-18 @ 20:45:10
URL: http://obstinate.blogg.se/
Postat av: circus em

åh, hur lyder den?

all kärlek

2009-02-18 @ 22:55:37
URL: http://obstinate.blogg.se/
Postat av: circus em

åh. fint! och personligt, framför allt.

2009-02-18 @ 23:00:50
URL: http://obstinate.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Tips: ta dig inte tid att kommentera med reklam
eller ställa frågor som har NOLL relevans
till innehållet i inlägget
- de kommentarerna raderas ändå på en gång.


Kom ihåg mig!

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Dina ord:

Trackback
RSS 2.0