Dag 1

Första dagen på jobbcentrum avklarad. Första anblicken av folket var sådär. En del mjukisklädstyper, en del med trasiga kläder, och en del vanliga. Jag skulle aldrig få för mig att dra på mig mina trasigaste kläder / mjukiskläder när jag ska till ett ställe där jag ska bli vägledd till att få jobb. Aldrig!  Fann två vettiga människor som jag pratade en del med i alla fall! Och min handläggare är ung och verkar väldigt förstående och bra.

Imorgon börjar jag kl 09.00 och slutar kl 14, med en timmes lunch - då tänkte jag bege mig till arbetsförmedlingen och säga att jag ska på en arbetsintervju i Karlskoga, för tydligen ska arbetsförmedlingen ge reseersättning - det är bara det, att den informationen går de själva inte ut med...!

Nu ska jag placera mig i köket och laga till en kycklinggryta, efter att ha ätit ska jag försöka ta tag i att städa litegrann. För det skulle verkligen behövas. Dammsuga, torka golv, damma diverse ytor. Det vore bra, men jag anar att det inte kommer bli så...!
© Ingen kopiering av mina bilder är tillåten utan mitt tillstånd!

Kommentarer
Postat av: Emlan

jag tillhör ju skaran med trasiga kläder :P härligt med reseersättning, det gör ju att det hela blir mkt bättre!

Men johanna, vad duktig du är! Jag hade storstädning igår, rensade och satte in massa papper och möblerade om litegrann, det är skönt med förändring ibland :D

2009-03-30 @ 16:40:50
URL: http://thepiecesofme.blogg.se/
Postat av: Anonym

Men vad du dömer personer efter kläder.

2009-03-30 @ 17:01:53
Postat av: Johanna

Jag dömer inte personer efter kläder, jag tycker bara det känns lite slött att dra på sig kläder som visar på Noll intresse när man ska iväg till ett ställe som förbereder inför jobb.

:)

2009-03-30 @ 17:11:22
URL: http://ordsamling.blogg.se/
Postat av: Anonym

Sv. Thank you!



Hehe, ingen fara på taket. Okej, ja det kan vi göra.

2009-03-30 @ 17:42:30
Postat av: sofia

det är det som är värst med arbetsförmedlingen. känns som att de inte vill hjälpa. man får alltid höra av andra, vad de kan/ska göra för en..

2009-03-30 @ 21:20:57
URL: http://sandstedt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Tips: ta dig inte tid att kommentera med reklam
eller ställa frågor som har NOLL relevans
till innehållet i inlägget
- de kommentarerna raderas ändå på en gång.


Kom ihåg mig!

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Dina ord:

Trackback
RSS 2.0