Ett plötsligt snöfall

Plötsligt har ett blött och kallt snöfall dykt upp. Det piskar mot ansiktet, det är blött och det är kallt. Jag har gått ett varv runt mitt kvarter idag, allt för att posta ett brev - om inte det varit det måste som det var, då hade jag stannat inne. Jag har ändrat om bland mina krukväxter, bytt plats på några, från rummet till köket och vise versa. Förut hade jag bara tre st i rummet, nu har jag de tre, plus två nya små växtligheter, och plötsligt ser det väldigt fräscht ut när man kollar mot fönstret. Nu ska jag ta tag i att diska, sen ska jag koka ris till den kycklinggrytan som är kvar från igår.

Idag fyller min kära emlan år! Imorgon kommer hon hit, en heldag! Och jag ska låna några i-form tidningar av henne.


     GRATTIS vännen!
© Ingen kopiering av mina bilder är tillåten utan mitt tillstånd!

Kommentarer
Postat av: Karin

Man struntar i sin trygghet och lyfter vingarna! :)

2009-03-02 @ 17:10:22
URL: http://kaboff.blogg.se/
Postat av: Karin

Det är bara att hyra ut den!

2009-03-02 @ 17:32:47
URL: http://kaboff.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Tips: ta dig inte tid att kommentera med reklam
eller ställa frågor som har NOLL relevans
till innehållet i inlägget
- de kommentarerna raderas ändå på en gång.


Kom ihåg mig!

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Dina ord:

Trackback
RSS 2.0