Tillbaka till verkligheten

Nu är jag tillbaka i stan. Tillbaka till verkligheten. Något jag gillar i dagens situation är verklighetsflykt, dock kan man ju inte fly undan från verkligheten allt för länge då man är vuxen. Tyvärr. Har spenderat helgen hemma hos mamma och pappa, varit på dop, umgåtts med min syster, klappat på måns, ätit god mat och våfflor, lärt mig virka och läst. Här hemma i verkligheten ska jag istället leta efter oexisterande papper, fylla i tusentals sidor med diverse olika frågor, jag ska söka jobb och jag ska ta hand om mig själv och alla hemsysslor. Det är det som kallas att vara vuxen. Aldrig har jag velat ha ett jobb så mycket som jag vill det nu, det skulle underlätta något otroligt!

Nu tror jag att det är dags att koka nudlar och få i mig lite mataktigt. Sen, sen ska jag spendera en stund till att söka jobb. Underbart... Jag vill ha choklad - men det känns inte ett dugg lockande att gå ut i snöfallet - det vidriga snöfallet - och gå de två minutrarna för att komma till affären. Kalla mig lat eller bekväm, jag håller med fullkomligt!
© Ingen kopiering av mina bilder är tillåten utan mitt tillstånd!

Kommentarer
Postat av: E

Sv: Thank you madame!

2009-03-23 @ 19:54:12
URL: http://klackarnaitaken.blogg.se/
Postat av: fanny

hjärtat, vad är det som hänt? är det jobben? önskar verkligen jag kunde hjälpa dig! det lät som att du haft en mysig helg iallafall <3 hoppas din kväll blir mysigt! massa kramar <3

2009-03-23 @ 20:01:21
URL: http://pinkpills.blogg.se/
Postat av: fanny

vet du gumman, jag har också haft kontakt med soc innan jag fick mitt bidrag av FSK. och dom ÄR förjävliga rent ut sagt. otrevliga och bittra små människor. (iallafall dit jag gick) det var så mycket krångel så det slutade med att jag inte orkade med alla papper och skit som skulle in.. så jag levde fattig. men vet du? det är PRECIS det som vill. att det ska vara krångligt och svårt.. men snälla hjärtat, ge inte upp! du behöver pengarna! och dom är till för att hjälpa till i såna här situationer. jag kände mig otroligt kränkt när jag hade med dom att göra. dom fick mig verkligen att känna mig värdelös. men så var ju inte fallet. om det är papper som fattas för en fullständig ansökan finns det alltid att skaffa fram igen. skriv upp vilka papper det är du behöver på en lista och imorgon efter frukost sätter du dig och ringer runt. bita i det sura äpplet. så har du det gjort. myndigheter osv är snabba med att skicka ut sånna papper så du har dom på på ett par dagar. sen försöker du fylla in blanketterna till soc och om det inte är någonting du inte förstår så har du rätt till att få hjälp av dom som jobbar på soc, det är också deras jobb! Get up stand up, stand up for your rights, darling :) så imorgon. ring runt! att skjuta upp gör allt bara mycket värre, tro mig! jag är rolig jag. är bra på att peppa andra, men jag själv är inte så bra på att peppa mig själv. haha :) du är värd en kopp te och chocklad ikväll. så gör en kopp te nu, och sätt dig i soffan, titta på en film som du glömmer bort tid och rum i och ät din chocklad. INNAN, skriver du listan på vart du ska ringa imorgon, för när du har skrivit den listan kan du släppa det sen. ikväll är det lugn och ro och imorgon tar du tag i det där, okej. unna dig att ta det lugnt ikväll. för din skull <3

2009-03-23 @ 22:03:21
URL: http://pinkpills.blogg.se/
Postat av: fanny

vet du gumman, jag har också haft kontakt med soc innan jag fick mitt bidrag av FSK. och dom ÄR förjävliga rent ut sagt. otrevliga och bittra små människor. (iallafall dit jag gick) det var så mycket krångel så det slutade med att jag inte orkade med alla papper och skit som skulle in.. så jag levde fattig. men vet du? det är PRECIS det som vill. att det ska vara krångligt och svårt.. men snälla hjärtat, ge inte upp! du behöver pengarna! och dom är till för att hjälpa till i såna här situationer. jag kände mig otroligt kränkt när jag hade med dom att göra. dom fick mig verkligen att känna mig värdelös. men så var ju inte fallet. om det är papper som fattas för en fullständig ansökan finns det alltid att skaffa fram igen. skriv upp vilka papper det är du behöver på en lista och imorgon efter frukost sätter du dig och ringer runt. bita i det sura äpplet. så har du det gjort. myndigheter osv är snabba med att skicka ut sånna papper så du har dom på på ett par dagar. sen försöker du fylla in blanketterna till soc och om det inte är någonting du inte förstår så har du rätt till att få hjälp av dom som jobbar på soc, det är också deras jobb! Get up stand up, stand up for your rights, darling :) så imorgon. ring runt! att skjuta upp gör allt bara mycket värre, tro mig! jag är rolig jag. är bra på att peppa andra, men jag själv är inte så bra på att peppa mig själv. haha :) du är värd en kopp te och chocklad ikväll. så gör en kopp te nu, och sätt dig i soffan, titta på en film som du glömmer bort tid och rum i och ät din chocklad. INNAN, skriver du listan på vart du ska ringa imorgon, för när du har skrivit den listan kan du släppa det sen. ikväll är det lugn och ro och imorgon tar du tag i det där, okej. unna dig att ta det lugnt ikväll. för din skull <3

2009-03-23 @ 22:03:39
URL: http://pinkpills.blogg.se/
Postat av: fanny

är inte du för underbar. även fast du är ledsen och nere är du expert på att göra folk i din omgivning lyckliga. och vet du varför? för att ditt hjärta är så stort så det knappt får plats i ditt bröst johanna. älskade gumman. kom hit till mig så går vi runt och söker jobb! jag har som sagt kontakter, och dte är viktigt att du visar dig! det är nog så jag fått jobb så lätt. jag åker till stället. säger "HEJ, jag är rätt för er, när kan jag börja" ibland får man låtsas lite att man är sådär säker. svårt som satan, vet. men oj, man kommer långt. då är man inte längre ett papper bland tusen andra i högen. då är man DÄR! du behöver det tror jag. kliva fram och visa vilken otroligt underbar tjej du är <3



alla borde få ha varsinn johaanna också. du har på några få månader blivit en av mina bästa vänner. när det klickar, då klickar det. och det har det verligen gjort nu. släpper dig ALDRIG!



jag vet att det tar emot. vissa saker vill man inte alls med. men ibland måste man. när allt är fixat, då kan du slappna av. tänk såhär. vad skönt det blir sen när du lagt allt det där åt sidan, då kan du må bra igen, slippa all oro och ångest som det här faktiskt framkallar hos dig. några samtal och sen är det klart! och när du slipper lägga all din tid och energi på att må dåligt över det här, så kommer du ha tid att lägga den energin på att få ett jobb, så du slipper soc. men NU behöver du dom. och jag vet, för jag vet hur du är. att du klarar det här och jag vet, att du också, innerst inne vet det också. leta lite där inne, så hittar du det. styrkan.

2009-03-23 @ 22:27:44
URL: http://pinkpills.blogg.se/
Postat av: fanny

ps. man är feg för att man vill stanna i det trygga, det man är van vid. så var jag med min sjukskrivning. blev rädd för livet, men när man väl har kastat sig ut vill man inte tillbaka. allt är läskigt innan man vet vad som kommer hända. så är det för alla.

2009-03-23 @ 22:35:03
URL: http://pinkpills.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Tips: ta dig inte tid att kommentera med reklam
eller ställa frågor som har NOLL relevans
till innehållet i inlägget
- de kommentarerna raderas ändå på en gång.


Kom ihåg mig!

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Dina ord:

Trackback
RSS 2.0