Trötthet och förvirring

Idag har jag lagat en otroligt god kyckling/curry-soppa. Hade i lite lök, majs, bambuskott och sådär. Otroligt gott. Blir en lunch av det även imorgon. Jag har kikat på Helens små underverk, en tankvärd och väldigt fin film faktiskt, jag gillade den mycket! Efter ätande och filmtittandet har jag bara suttit här, bläddrat fram och tillbaka på diverse hemsidor. Tänkt. Universitet. KY. Folkis. Jobb. Norge. Ansökningar till skolor av alla slag närmar sig med stormsteg, och jag förblir ett frågetecken - ser det inte klarna någonstans. Jobb - jag söker och söker, hur mycket som helst - men får inte något tecken på svar från något ställe alls! Jag har även sökt några jobb i Norge nu, trots att jag inte fått någon vän att vilja följa med. Jag har på något sätt börjat trotsa fegheten, sökt trots att sällskapet endast blir mig själv...

Trötthet och förvirring är ett faktum dessa dagar. Allra helst vill jag bara krypa upp i soffan med en god vän, sitta under varsitt täcke och bara prata om allt och ingenting. Dricka te och le, se på vackra filmer och känna en trygghet även i tystnad. Baka kakor och scones, äta med sylt och ost som sakta smälter.

      -   det är vad jag vill. Men det är verkligen inte det jag gör...
© Ingen kopiering av mina bilder är tillåten utan mitt tillstånd!

Kommentarer
Postat av: fanny

jag mår bra hjärtat. är inne i en tänkar period nu. försvinner lätt i mig själv då. jag har saknat dig idag. tänker på dig jätteofta ska du veta. du är så fin :) du borde lyssna på Put a record on med unkle Bob, så himla underbar. bloggade om den nyss. jag älskade filmen. en film i min smak! den hamnar på favoritlistan! berätta sen vad du tyckte gumman! :) hoppas du sover gott sen darling. massa kärlek <3

2009-03-16 @ 23:21:14
URL: http://pinkpills.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Tips: ta dig inte tid att kommentera med reklam
eller ställa frågor som har NOLL relevans
till innehållet i inlägget
- de kommentarerna raderas ändå på en gång.


Kom ihåg mig!

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Dina ord:

Trackback
RSS 2.0