Känns som att saker och ting börjar klarna (?)

Nu har jag en stund till övers, på kvällen till en dag som har varit ganska så hektisk. Emlan kom vid 08 ungefär, kom med pastasås, chokladbollar och lite godis, och vi tog en sådär otroligt nyttig godisfrukost och låg sen och slöade ett tag, sen begav vi oss till skatteverket för att låta mig hämta ut några papper, efter det blev det jobbmässan på Conventum. Gick några varv, stötte på några bekanta. Böt några ord med några olika arbetsgivare och med olika studievägledare från olika skolor. Något som lät lite lockande var en KY-utbildning i grafisk medieproduktion, som går på en BrobyGrafiska i Sunne, 3-årig linje. Och så är jag även lite intresserad av en utbildning som går här i Örebro, Ungdoms- och missbrukarvård, som är på 2 år. Någonting ska det väl bli av mig, frågan är om min yrkesframtid ska få ta sin grund redan nu till hösten? Är jag redo? - såna frågor dyker självfallet upp. Jag ska se till att skicka mina sökningar till 15 april, försöka rangordna dem, vilket troligtvis blir det svåraste. Och så ska jag hoppas på jobb i Norge under sommaren, så att jag kan ha lite pengar över till en resa. Jag ska även hoppas på ett jobb nu, otroligt snart, så att de skattepengar jag får tillbaka framåt juni, kan användas som MINA pengar, och inte användas till att betala räkningar.

Emlan bjöd på lunch på Kinamuren, deras lunchbuffé är fantastisk, och det är en omöjlighet att inte vara proppmätt då man går därifrån. Tack vännen! Jag såg på när hon shoppade alldeles underbara kläder. Min lista blir längre och längre för varje dag som går...

Nu på kvällskvisten har jag varit hemma hos min kusin på ett litet Tupperware-party, fanns faktiskt ett par fyndiga saker som jag gärna skulle ha i min ägo, men det får bli längre fram i livet, tills dess står jag ut med billiga plastsaker som har sämre kvalité. Fick hålla i underbara lilla Jacob, lyfte upp honom i luften och lät honom flyga. Han skrattade så han pep till, och lite dregel landade på min hals. Men, när det är något så sött som orsakar en blöt droppe på min hals - då gör det plötsligt ingenting. Det är bara fint att se hans glädje, en glädje skapat av något så litet, något som är så enkelt. När han sen blev lite ledsen så fick jag sätta mig i köket och mata honom med lite gröt, då tystnade han... Hoppas på att det blir lite barnvaktstillfällen åt den där lilla krabaten... Ett riktigt charmtroll.




Blev tillfrågad om jag ville komma på en liten ungdomsträff i kyrkan på torsdag. Och det är ju inget krav på att vara kristen, men det kan ge ett gäng nya bekantskaper som kan utvecklas till vänskap, och även nya kontakter rent allmänt, som kanske kan leda mig till ett jobb, eller leda mig till en kör. Så jag får se, se om modet är på min sida där på torsdag kväll.

Nu väntar jag på att Emlan ska komma hem efter sin dejt. Så länge sitter jag och äter lite av de goda chokladbollar hon hade gjort till mig, och tänker på hur snabbt saker och ting kan vända. Från att ena dagen ha känts otroligt dystert och ledsamt, till att nästa dag faktiskt vara fylld med hopp och tro på sig själv och (vissa delar av) omvärlden.
© Ingen kopiering av mina bilder är tillåten utan mitt tillstånd!

Kommentarer
Postat av: fanny

men gud vad glad jag blir hjärtat! jag vet hur det kan vara, ena dagen är allt pest och nästa njuter man för fulla muggar! man får påminna sig själv att allt blir bra, tillslut! det glädjer mig verkligen att du haft en bra dag gumman. det har jag också, men nu är jag jättetrött och ska duscha och sen sova. jag längtar jättemycket tills vi ses också. när kan jag komma? tänkte komma mellan fre och söndag? för jag pluggar ju i veckorna.- kolla upp när du kan så kommer jag :) puss hjärtat och sov så jättegott sen. <3<3<3<3

2009-03-24 @ 22:14:45
URL: http://pinkpills.blogg.se/
Postat av: E

Vad skönt att du ser lite ljus i tillvaron! :)

2009-03-25 @ 09:07:48
URL: http://klackarnaitaken.blogg.se/
Postat av: Karin

Tacl Johanna!! :D



Å visst är det en väldigt speciell känsla att hålla en bäbis? Man blir så öm och glad på samma gång, som du beskrev. Man får lite tro på mänskligheten ändå :)



Hoppas det blir något jobb nu för dig! antingen i sverige eller i norge :)

2009-03-25 @ 09:20:33
URL: http://kaboff.blogg.se/
Postat av: Lisa

Ungdoms- och missbruksvård lät intressant! Något sånt jag faktiskt skulle kunna tänka mig att jobba med i framtiden.

2009-03-25 @ 12:25:30
URL: http://birfir.blogg.se/
Postat av: Karin

Det är ju bara att söka! Dit ska man inte skicka in bilder heller så :D

2009-03-25 @ 14:11:25
URL: http://kaboff.blogg.se/
Postat av: E

Sv. Ja jag kan förstå det!



Men va fan säger jag då! Ursäkta. Men va? Jag har ju planerat om massor för att det skulle funka för mig. Fasen.



Tack så mycket! Hoppas du har en bra dag i solen! :)

2009-03-25 @ 15:06:06
URL: http://klackarnaitaken.blogg.se/
Postat av: Karin

Du får väl kolla på deras hemsida om du vill söka dit.

2009-03-25 @ 16:36:38
URL: http://kaboff.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Tips: ta dig inte tid att kommentera med reklam
eller ställa frågor som har NOLL relevans
till innehållet i inlägget
- de kommentarerna raderas ändå på en gång.


Kom ihåg mig!

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Dina ord:

Trackback
RSS 2.0