Nostalgikänningar

Brist på ord, ett par dagar.

Kom in på Ölands skrivarskola - som jag nämnt. Fick ett jobb i Norge. Avlägset. På en ö. Jag skulle åkt på tisdag! Jag tackade nej. Om det hade varit kanske i alla fall 2 veckors framförhållning hade jag nog åkt, för jag har ju velat det här. Det hela lät verkligen toppen. Men jag kände att allt som behöver fixas, det skulle inte hunnits med.

Igår drog jag med Sara på lindeskolans esteters avslutningskonsert. De var duktiga, och det var nostalgikänningar. För två år sen var det vi som stod där på församlingshemmets scen med nervositet ända ut i fingerspetsarna. Två år, tänk att tiden kan röra sig så snabbt. Jag saknar det, vissa stunder saknar jag gymnasiet mycket. (Troligtvis främst för sånglektion och ensemble som jag hade en gång i veckan. Jag saknar att sjunga. Sången är ju trots allt något utav det bästa jag har, det gör mig hel när jag är nedstämd. Nu sjunger jag endast med till musiken jag lyssnar på på datorn typ, och jag känner inte att det bygger ihop när jag behöver känna mig hel.)

Vi träffade våran gamla sånglärare, våran gamla klassföreståndare, SnyggJeppe som tycks förbli grym på sin sång, Jojje - vår allt-i-allo lärare. Och så träffade vi Agnes, hon hade kommit dit över kvällen. ÄnglaAgnes! Även Jocke var där, Jerker, Jonas, Jaqueline. Det var en fin konsert, och fina människor i publikhavet.


Tre bilder från våran avslutningskonsert  -07.
Nostalgikänningar it is!




Idag var mamma och pappa här en sväng, jag följde med dem till Plantagen bland annat, insåg att det finns otroligt mycket fina saker där - utöver alla växtligheter. Bör nog ta en sväng där inför nästa sommar OM det nu skulle vara så att jag bor kvar här, eller har en lägenhet någonstans!


För övrigt hade jag och Maja en väldigt fin dag häromdagen. Balkongstund med cola. McFlurry på Donken. Stadsparken, centralparken, Liquid Bar och deras uteservering. Balkongstund och klockren musik. Bra dag! Och imorgon blir det dans, dans, dans med Maja!
© Ingen kopiering av mina bilder är tillåten utan mitt tillstånd!

Kommentarer
Postat av: Anonym

jaa men absolut vore kul om du ville följa med.

vilken tid ska du dit då?

2009-05-28 @ 21:17:13
URL: http://emmia.blogg.se/
Postat av: marie

svar: Jamen visst är det! Gör detsamma i din stad, vetja.

2009-05-28 @ 21:27:21
URL: http://bapaba.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Tips: ta dig inte tid att kommentera med reklam
eller ställa frågor som har NOLL relevans
till innehållet i inlägget
- de kommentarerna raderas ändå på en gång.


Kom ihåg mig!

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Dina ord:

Trackback
RSS 2.0