Jag gömmer mig bakom bokstäverna i författarens skapelse

Dimman sveper sig omkring allting utanför, man ser den när man tassar upp ur sängen på morgonen, när man står och huttrar med täcket svept omkring sig och persiennsnöret fortfarande i handen. En svag melodi av melankoli hörs sjungas inuti. Snabba blinkningar för att få gruset ur ögonen och den melankoliska melodin ur kroppen.

Någon slags tillfällig sinnesförvirring gör att jag istället för att göra mig i ordning och möta världen utanför min dörr, äter stelnad hallontryffel med sked direkt ur skålen. Jag skapar inte de prydliga tryfflarna och klär dem med papper. Det smakar aldrig så gott, som när man äter på det sätt som var förbjudet i julbaket när man var barn. Istället för att möta världen utanför, går jag in i en drömvärld och gömmer mig bakom bokstäverna i författarens skapelse. Njuter av känslan att skapa mina egna bilder utifrån var mening. Skalar satsumas och njuter av dess syrlighet. Kombinerar med hallontryffel, och tänker att idag finns ingen bättre kombination.
© Ingen kopiering av mina bilder är tillåten utan mitt tillstånd!

Kommentarer
Postat av: sofia

sv: ja mycket är fel i politiken. det som jag påpekade är det de röda som infört. det som du påpekade vet jag inte vilka som kommit på.man måste även tänka på att flera av de saker som de blåa har genomfört under sina år vid politiken - det tog de röda beslut om när de satt.



jag tänker ABSOLUT rösta blått nästa år. precis som jag gjorde sist.

2009-10-21 @ 22:36:33
URL: http://sandstedt.blogg.se/
Postat av: rosita

Jag har gjort en pannkaksfilm! :D

Kolla min blogg ;D

Mer animationer & filmer ska det bli ;D

2009-10-22 @ 14:30:57
URL: http://pysselninja.se

Kommentera inlägget här:

Tips: ta dig inte tid att kommentera med reklam
eller ställa frågor som har NOLL relevans
till innehållet i inlägget
- de kommentarerna raderas ändå på en gång.


Kom ihåg mig!

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Dina ord:

Trackback
RSS 2.0