En burk fylld till brädden med yrhet

Just det, en burk fylld till brädden med yrheten som uppstod efter att ha snurrat runt på snurrgungan en hel 20-minutersrast. Krampaktiga tag i kedjorna i rädsla att ramla av och få allas fötter i ansiktet när man blir sittande i gruset. Jag ramlade ner en gång, jag gick i 3an och hade inte hunnit fylla 9. Fick en fot mot min läpp, kände smärta i hela ansiktet, grät, och det dröjde inte lång stund innan min läpp var tre gånger så stor. En pojke med guldblonda lockar bjöd oss på äpplen hemifrån sin trädgård efter rasten. Jag blev ledsen och grät, för att jag inte kunde äta av de syrliga och goda äpplena, för min stora fläskläpp hindrade mig. Fröken, snäll som hon var, hämtade en kniv, och delade mitt äpple i små klyftor. Konstigt nog var det inte någon som blev avundsjuk, trots att den åldern är som gjord för avundsjuka, att mer än allt ska vara rättvist.
© Ingen kopiering av mina bilder är tillåten utan mitt tillstånd!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Tips: ta dig inte tid att kommentera med reklam
eller ställa frågor som har NOLL relevans
till innehållet i inlägget
- de kommentarerna raderas ändå på en gång.


Kom ihåg mig!

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Dina ord:

Trackback
RSS 2.0