En tallrik vaniljsås till kvällsmat

Det var sommar och vi hade ätit rabarberpaj tidigare på dagen, solen värmde eftermiddagen och den värmde kvällen. När klockan snurrat sig nära kvällsmat gjorde jag i ordning kvällsmaten vid köksbordet som vanligt. Jag gick ut till uteplatsen och ställde ifrån mig min tallrik och min smörgås, och så satte jag mig på en av de rosablommiga dynorna. Min familj skrattade åt mig där jag satt med min smörgås med herrgårdsost och min tallrik med vaniljsås som var kvar från tidigare den dagen...


(Detta minne dök upp när jag alldeles nyss stod och vispade vaniljsås. Vilka saker man har för sig när man är liten, vaniljsås till kvällsmat... inte något jag skulle välja nu!)

© Ingen kopiering av mina bilder är tillåten utan mitt tillstånd!

Kommentarer
Postat av: dookie

Hehehe :) Jag brukade också äta vaniljsås, fast oftast till frukost. Jag älskar't än idag och skulle inte tacka nej till vaniljsås på sängen, haha.

2009-09-28 @ 19:26:39
URL: http://dookie.blogg.se/
Postat av: Linnéa

Ja jag ska fråga. Jag håller på med musik, går på en musikhögskola i tyskland. De flesta jag känner är musiker, går på musikhögskolan i oslo mm. Sen har många bekanta som man träffat och som åkt till norge för att jobba. de verkar inte haft några problem att hitta. Det finns ju sidor på internet för svenskar som söker jobb i norge. har du kollat dem?

Linnéa

2009-09-28 @ 19:44:16
URL: http://tantnea.webblogg.se/
Postat av: Emelie

Jag står lite i valet och kvalet så att säga.

Har inte så värst mycket pengar att röra mig med den här månaden och det har redan blivit så fruktansvärt mkt resor till örebro..vilket kostar pengar. Jag måste se över min ekonomi en aning :)

2009-09-29 @ 11:10:34
URL: http://thepiecesofme.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Tips: ta dig inte tid att kommentera med reklam
eller ställa frågor som har NOLL relevans
till innehållet i inlägget
- de kommentarerna raderas ändå på en gång.


Kom ihåg mig!

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Dina ord:

Trackback
RSS 2.0