Om att skapa hinder

Får höra berättelser om vänskaper som rinner ut i sanden när man flyttar till annan ort för att tex plugga. Får även höra berättelser om vilka fantastiska vänner man finner i den nya staden. Och att de viktigaste från "förut" finns kvar om det är menat. Det är den här tanken som får mig att tveka - tanken på att de fantastiska människor som gör min vardag till något underbart - att vänskapen med dem, ska rinna ut i sanden. Men samtidigt vill jag inget hellre än börja om på nytt, i en ny stad, med nya människor. Jag vill inget hellre än att träffa människor som jag möter helt oberoende av mina nuvarande vänner. Jag vrider och vänder på allt det här gällande studier på annan ort. Skapar hinder framför mig själv, trots att jag innerst inne tror att "drömmen", vad jag vill - är ganska så självklart.
© Ingen kopiering av mina bilder är tillåten utan mitt tillstånd!

Kommentarer
Postat av: Sofia

Oj..

Hövve på spiken. Kändes träffande på ngt sätt.

Men jag hoppas di inte ser mig som en förlorad själ :S

<3

2010-02-18 @ 15:55:54
URL: http://sofosia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Tips: ta dig inte tid att kommentera med reklam
eller ställa frågor som har NOLL relevans
till innehållet i inlägget
- de kommentarerna raderas ändå på en gång.


Kom ihåg mig!

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Dina ord:

Trackback
RSS 2.0