Doften av tusentals böcker





Busstur till Nora med Rosita idag. I hopp om att finna underbara saker på Noras diversehandel. Strosade omkring i söta butiker och kom sedan till diversehandeln...stängd! Djup besvikelse, som vi dränkte i en kopp te, en ostfralla och en god bakelse på café Da Capo i hörnet av Noras torg. Viss nostalgikänsla att sitta på de där trästolarna, som högstadierumpan satt på under tiden.






Efter fika satte vi oss på bussen tillbaka till Örebro igen, promenerade till wadköping när vi var framme. Finaste miniatyrhusen i trä, underbart! Där fann vi en vägg som matchade Rositas nyfunna kärlek/besatthet till färgen turkos. Jag lånade Rositas närbildsfilter (mitt glömdes hemma), fotade närbilder på fantastiskt vacker rimfrost med mera. Man ser lustig ut när man ska fota gran med närbildsfilter...



Efter att ha fotat diverse närbilder. Och efter att ha strosat omkring inne på antikvariatet, där doften av gamla böcker var väl märkbar (mm, underbart), gick vi till caféet och åt nachotallrik, samt lyssnade på diverse ointressanta konversationer. Rummet gav oss inte chansen att undvika att lyssna, alla ord studsade mellan väggarna. Vi gick därifrån så fort vi ätit upp!


De senaste dagarnas shoppingfynd. Loppis, och vanliga affärer.
+ en fantastisk plåtburk. som jag glömde fota!




Fin dag. Och jag känner mig så livfull när jag är borta hemifrån en hel dag, och verkligen gör något utav värde.


© Ingen kopiering av mina bilder är tillåten utan mitt tillstånd!

Kommentarer
Postat av: Carro

Gud så fin och mysig blogg! :)

2010-01-15 @ 02:35:07
URL: http://clundstrom.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Tips: ta dig inte tid att kommentera med reklam
eller ställa frågor som har NOLL relevans
till innehållet i inlägget
- de kommentarerna raderas ändå på en gång.


Kom ihåg mig!

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Dina ord:

Trackback
RSS 2.0