Nyårsafton på jobbet

Kanske missade jag Örebros mest fantastiska nyår på många år. Ett stilla snöfall i lagom kyliga grader. Snö som i gatlyktornas sken, glittrar likt i en narniasaga. Tjusigt klädda vänner, cocktailklänningar, kostym, fluga. Läppstiftsläppar. Försiktiga steg med klackar på snötäckta trottoarer. Goda maträtter och bubbligt vin. Skratt som sluter sig runt hjärtat. Det var fanns mer än en plats jag hade velat befinna mig på. Men jag befann mig på jobbet och jag hade det bra, hör och häpna. När fruktfat, ostar och kex dukades fram. Fina tallrikarna, fina glasen. Pommac till Nattfjärilarna från cheferna, cider, alkoholfria öl. När detta stod på bordet och nyårskören sjöng för oss på tv.n, enstaka fyrverkerier färgade himlen - då, då kände jag att det var så värt det. Prat och skratt runt bordet. Troligtvis den mysigaste natten jag jobbat hittills.

Och från och med nu, ska jag ständigt ha tankarna om nyårslöftet lättillgängliga. Från och med nu, ska jag börja Våga!
© Ingen kopiering av mina bilder är tillåten utan mitt tillstånd!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Gott nytt år:)

2010-01-01 @ 19:55:32
URL: http://karinolofsson.se
Postat av: Sofia

Ja, de jäklarna ska vara ståtliga =)! Jag håller fullt med dig! =) Tydligen ska inte hyacinter vattnas... Något jag har tagit till mig till nästa år =D. Gott Nytt År och lycka till med vågandet! =)

2010-01-01 @ 21:27:38
URL: http://sberg.blogg.se/
Postat av: karin

Bra nyårslöfte du har du! :)

2010-01-01 @ 23:40:38
URL: http://kaboff.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Tips: ta dig inte tid att kommentera med reklam
eller ställa frågor som har NOLL relevans
till innehållet i inlägget
- de kommentarerna raderas ändå på en gång.


Kom ihåg mig!

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Dina ord:

Trackback
RSS 2.0