Om att vandra på nya gator

Och plötsligt bor jag i en ny stad. Jag ser på ett Stockholmsregn i januari och undrar åt vilket håll jag
ska gå först. Vissa skrattar åt mig, att jag bara flänger runt. Några månader här, några månader där.
Men för mig har det blivit en styrka. En vinst. Jag var den lilla tjejen på landet, som ingen såg. Som
åkte med bussen, och alltid hade blicken i marken. Nu är det som att jag ständigt vandrar på nya
gator. Med blicken lyft. För mig är det en vinst, medan andra kanske skrattar. Men tids nog, tids nog
ska jag placera mig någonstans, jag lovar.
© Ingen kopiering av mina bilder är tillåten utan mitt tillstånd!

Kommentarer
Postat av: lovisa/polichinelle

puss för dina fina framsteg!

2012-01-04 @ 13:41:40
URL: http://polichinelle.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Tips: ta dig inte tid att kommentera med reklam
eller ställa frågor som har NOLL relevans
till innehållet i inlägget
- de kommentarerna raderas ändå på en gång.


Kom ihåg mig!

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Dina ord:

Trackback
RSS 2.0